18.4.16

Budak dari Makkah

pheww..akhirnya 'mood' nk type post ni muncul jugak..haha :)
okay..back to the topic,pada tahun 2014 dlm bulan 5 macam tu balik ke Malaysia untuk sambung sekolah kat sana for SPM. Sesi persekolahan dah hampir setengah tahun menyebabkan pelajaran mmg byk tertinggal. First day masuk sekolah mmg neves dia lain mcm baqhang. Saya antara org yg beruntung jgk la walaupun sekolah dah setengah tahun tapi still got the chance utk berada dalam kelas yg pertama tanpa ambil ujian apa2 disebabkan kelas lain dah penuh. Berada dalam kelas pertama ni lagi la buat saya neves mse first day tu..Ye la..i know nothing about what im going to learn..senang cite mmg ZERO. so like typical budak baru dlm kelas, kena introduce myself dkt depan kelas. Pastu cerita lah dari mana.sebelum ni sekolah kat mana,and so on. Semua orang teruja bila dpt tahu saya dari Makkah walaupun  saya orang Malaysia. walaupun ada antara diorg dah tau sbb diorg satu sekolah mse sekolah rendah dulu, so,lepas je habis waktu, bila ade cikgu baru jumpa je kena introduce and still the same response. Mmg kne interview kaw2..haha. Pastu ade diantara budak2 kelas lain pun join sekali interview mse rehat sbb diorg tak pernah nmpk sebelum ni. sampai la satu hari tuh kne masuk bilik guru sbb nk ambik buku dgn cikgu ..pastu kebetulan cikgu tu tengah bincang2 dgn cikgu lain..habis dia introduce saya kat cikgu yg lain2 yg tak ajar/masuk ke kelas saya. Haha rasa macam retis plak. mmg kat sekolah sapa kenal saya mmg panggil budak mekah/ Fatin Arab.Dan kebetulan jgk dlm kelas ada org nama Fatin jgk so nk bezakan diorg panggil Fatin Arab. Bukan kat sekolah je..kat tmpt tuisyen pun sama. Sampailah habis SPM, masa saya ambik latihan memandu, kebetulan pakcik yg ajar saya tu rajin sembang2 dan dia cerita pasal budak2 yg ambik latihan dgn dia,dia duk kata semua org kenal saya bila di sebut nama saya dan pasti kenal disebabkan panggilan 'Fatin Arab'. sampai kesituh saya digelar budak Makkah/Fatin Arab. Bila dikenang2 balik..syok rasanya bila digelar 'Budak Makkah/Fatin Arab nih..haha. Lepas ni tak merasa dah la bila masuk U nanti.
Alhamdulillah..Allah bg saya peluang untuk merasa jadi 'retis' sekejap hehe. Tu pun dah cukup buat saya. :')

Sekian dari budak dari Makkah

No comments: